mandag, januar 28, 2008

Choosing my religion

Jeg er ikke religiøs, som det kommer ganske bra fram i forrige bloggpost, men etter litt (ikke mye) gjennomtenking tror jeg kanskje jeg skal skaffe meg en sånn religion en gang snart. Kanskje livet blir lettere da; færre valg å ta, det er jo bare å følge en oppskrift.

Jeg har ikke bestemt meg helt for hvilken religion som blir den utvalgte enda, men heller mest mot kristendommen. For det første høres jo det der med et evig liv i paradis fristende ut, dessuten har jo kristendommen et ganske fleksiblet system; jeg kan følge de deler av eventyrboken jeg vil, og bestemme selv hva jeg ikke vil bry meg så mye om, slik som de andre kristne gjør.

Når det gjelder alternativer til kristendom, har jeg egentlig ikke så mange. Jeg vet liksom ikke nok om de andre store religionene til å kunne velge en av dem. Jeg vet at muslimene tilbringer mye tid på gulvet, og siden jeg har gulvvarme i leiligheta, passer jo det bra. Det er bare det at jeg aldri har lært meg med kompass, så hvor Mekka er, har jeg ikke en anelse om. Dessuten liker jeg ikke tanken på å måtte faste; jeg kommer til å bli sulten, tenk! Og buddhismen appelerer litt til meg med sine antrekk som ser veldig behagelige ut, men jeg tror ikke jeg klarer å sitte stille lenge nok til å gjennomføre noe seriøs meditasjon.

Jeg har ikke helt bestemt meg enda. Jeg har ikke tenkt så mye over det.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for en interessant blogg

Anonym sa...

I wish not approve on it. I assume precise post. Particularly the designation attracted me to review the sound story.

Anonym sa...

Good post and this mail helped me alot in my college assignement. Say thank you you on your information.

Anonym sa...

Well I acquiesce in but I about the collection should prepare more info then it has.

Anonym sa...

Well I acquiesce in but I contemplate the list inform should prepare more info then it has.