fredag, januar 04, 2008

Overtrøtte betraktninger

Så lite tid, så mye å gjøre. Du skjønner, de tok fra oss PC-ene på skolen i dag fordi de skal inn til service. I mellomtiden vil de lære oss ting. De sier vi har et pensum å gjennomgå. De prøver å knekke oss, det er jeg sikker på, men så er det nok likevel kanskje noe menneskelig i disse lærerne. Jeg ser noen av de sender oss medlidende blikk fordi vi ikke får tilfredsstillt får hunger etter sladder og trang til å ta ny pers på Bubble Trouble og kabal. Da snakker vi litt om andre ting enn diktanalyse og personrett i stedet. Nå må jeg få tatt igjen all nettsurfinga hjemme!

Jeg som hadde gleda meg til å dra til Vadsø til uka for å sitte en dag i en rettsal og se sammen med rettslæreguttene, men det blir utsatt. De hadde ikke noe juicy å by oss på enda, sa Jarle. Han forklarte meg, snuppa i klassen, som han kaller meg, at det beste de kunne gi oss var en kar som var blitt anmeldt for utuktig omgang med en 14-åring og en som hadde knust ei lykt på en politibil, og sånne ting hadde vi jo flere eksempler på her hjemme! Det hørtes jo egentlig mer enn spennende nok ut for meg, men jeg henger med på Thomas' argument om at det er jo likevel for tidlig etter jul å ta en shoppingdag i Vadsø.

Ellers... Fredag allerede. Jeg er innstillt på tirsdag nå, jeg. Fredag er min yndlingsdag i uka: Når jeg skal på jobb er kiosken full av folk - jeg får høre siste nytt, og Dagbladet trykker Sterke meninger på fredager. Mer meningsløse lesermeninger skal man lete lenge etter, utrolig hvor mange av dem jeg er enig i! Det er helg, og godt er det for jeg kjenner at jeg trenger en liten ferie for å komme meg etter juleferien.

Du la merke til hvor sammenhengende denne bloggposten ble?!

God natt og gratulerer med dagen, Monica!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år!!
Vad roligt att höra från dig! Hur mår du? :D

Jo, det är jobbigt, men vill man så går det!
Jag såg att du också hittat dig en kille! ;D

Det var synd att ingen av er norskor kom ner till julbalen! Slottisarna från 06/07 saknades enormt!

Ta hand om dig!!

Ulrikkeg sa...

Jeg har det bare fint. Det er ganske kaldt her oppe, men ikke mye snø, så det kjennes ikke som en riktig vinter.

Jeg ser av bildene på Facebook at du og Jonas har det bra også! Kommer dere til å flytte nærmere hverandre neste år?

Vi nordmenn fra slottet pluss Hanne og Benedicte hadde reunion i Oslo i november, men det hadde vært morsomt å komme til juleballet også!

Savner slottet, Waterloo og Brüssel. Ha det så bra. En dag skal alle slottisene samles igjen - kanskje på Sverigebaren?! Det hadde varit jättekul:P