tirsdag, januar 15, 2008

Ting man må finne ut av selv

September i fjor skrev jeg en liste over ting man må finne ut av selv når man er langt hjemmefra. Slik så den ut:

"Ting man må lære selv selv (og ofte på den harde måten):

1. Hvordan komme seg over veien midt i rushtrafikken.

2. At hvis du ikke vet hvor du skal putte vaskepulveret i vaskemaskinen eller hvor mye, hjelper det ikke å putte litt overalt. (Ikke min tabbe!)

3. At blomster ikke bør stå i vinduskarmen i steikanes sol (uten vann) særlig lenge.

4. Hvordan man kjøper en pakke toy på under 30 minutter i Belgia. (Utrolig lite effektivt kø/betaling/pakke vare-system her.)

5. At du må være rask til lunsj hvis du ikke vil bli stuck med broccolisuppe.

6. At et skilt ikke alltid viser veien.

7. At de snakker jo ikke engelsk!

8. At du ikke skal kjøpe bruktsykkel hvis den er latterlig billi. (Kremt!)

9. At lester får babystørrelse i vaskemaskin.

Og helt sikkert en masse andre ting som jeg bare må finne ut av først..."


Jeg er stolt, jeg fant ut av det!


Og Tide får sagt det:

"(...) Når man kommer fra Båtsfjord er verdens geografi meget enkel, om enn noe forenklet: Bortsett fra Norge finnes det fire land i verden: Russland, Finland, Syden og London (...)"

Ingen kommentarer: