lørdag, januar 12, 2008

Blottet personlighet på nett

Ja, på Facebook kan man finne ut mye rart om alle, men på Nettby trenger man ikke engang lete for å få vite de rareste ting om både kjente og ukjente. Etter at jeg tok steget ut fra Nettby-skapet og gikk fra å være 22 år gamle Dorothea Dahl fra Bø til å være meg selv, har også jeg blottet personlige opplysninger om meg selv for alle som vil lese.

Det er ikke helt bra, jeg vet det, men jeg har altså fortalt folk at jeg ikke snakker i søvne, at jeg aldri har slikket noen på nesa og at jeg en gang var så flau at jeg fikk tårer i øynene. Jeg innrømmer at jeg har løyet for foreldrene mine, at jeg tror jeg hadde passet bra til å være konge for en dag (blir vel strengt tatt dronning, da)og jeg ikke bare tror, men også vet at det bor monster under senga mi. De har forresten fått navn; de er oppkalte etter kaninene jeg hadde før siden de jo er av samme dyreart, bare hybelversjonen.

I går utleverte jeg ikke bare meg selv for resten av Nettby-borgerne, jeg sa rett ut hva jeg mente om de jeg har på kontaktlista mi på MSN også. Jeg stoler ikke noe særlig på Ebba, jeg er stort sett bare sammen med Ingrid når hun kommer innom Narvesen og forsyner meg med sladder og vasker gulvene slik at jeg kan gå hjem fra jobb litt tidligere og jeg har ikke kysset Agnete jeg var i Sydney med.

På nett svarer jeg tydeligvis på alt mulig. Jeg angrer ikke, men lurer litt for sent på nødvendigheten av å spre slike opplysninger. Ikke før etter at de er publiserte slår det meg. Hvem trenger vel egentlig å vite at det første jeg legger merke til hos det motsatte kjønn er ganglaget eller at nettsnoking er en av mine største hobbyer? Er det interessant at jeg foretrekker sjokolade foran vanilje eller at jeg kan få stortåa i munnen?

Men hvis folk vil vite hvilken sang jeg hørte på sist eller hva som befinner seg nærmest min venstre for akkurat nå, skal jeg gjerne fortelle dem det. Dersom de ikke har så stor interesse av det, forteller jeg likevel. Når jeg blir kjendis har Se&Hør mengder å fråtse i!

Ingen kommentarer: