fredag, februar 01, 2008

Helt vanlig jobbhelg

Så var første del av denne jobbhelga over. Ingen store overraskelser så langt; de fleste synes ikke det er helg før Se&Hør Weekend ligger på disken og de ekstra ivrige kommer fortsatt inn fem minutter før stengetid for å levere tippekuppongen - til i morgen! I ettermiddag holdt Annette en liten quiz for meg og Christoffer, og det viser seg at vi er omtrent like gode/dårlige til å gjette svarene på de vanskelige spørsmålene. Men, nei Chris, Versailles ligger ikke i Spania og Jørn Hoel ligner ikke på Kristian Valen!

I dag har jeg også funnet meg et nytt tidsfordriv bak disken på kiosken: Observasjon av kundemassen. Jeg noterte meg følgende:

35 % er gutter og jenter mellom 12 og 16 år som ikke skal handle, bare henge.
19 % er eldre som bruker et kvarter på å finne fram tippemappa si.
18 % synes det er hysterisk morsomt å scanne varene sine selv.
12 % ser på t-skjorta mi og bare mååå spørre hvordan man spiller Keno.
7 % nekter å la meg scanne avisa.
7 % har ikke dusjet på minst tre dager.
1 % er søstre av meg som skal ha gratis pølse.
1 % er alkiser som må jages vekk og påstår vi er i slekt.

So far, so good

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ehhh, mulig vi e i slekt med den siste prosenten...;)

Anonym sa...

Hvilken prosent er jeg da? =P

Ulrikkeg sa...

Nei, vi er nok ikke i slekt med den siste prosenten:)

Og Vegard, dersom du er hjemme neste gang jeg foretar meg en slik observasjon havner du i kategorien De som kjøper bokstav-FLAX etter bokstav-FLAX, ikke vinner og skylder på selgeren!

Anonym sa...

Hoff, det e så sant det der! Æ kjenne æ glede mæ skikkelig til sommeren, gitt.
-Ida.

Hvis du lure på koffør æ e anonym, så har det sin enkle grunn. Æ kommer mæ ikke inn på bloggen min.
Æ håpe ikke at du og han Vegard har drevet på med noe monkeybusiness, hm? :p

Ulrikkeg sa...

Never! :P