lørdag, mai 03, 2008

Stein, saks, papir?

Jeg forstår at saks slår papir og jeg skjønner at stein slår saksa, men hvordan i alle dager kan papiret slå stein? Skal papiret liksom klare å legge et magisk skjold om steinen som gjør den ubrukelig på noe vis? Hvorfor kan ikke papiret gjøre det med saksa da? Drit i saksa, hvorfor kan ikke papiret gjøre det med folk da? Hvorfor hører vi aldri om notatblokker som tar livet av skoleelever når de sitter i klasserommene og noterer? Jeg vet hvorfor: For papir kan faen ikke slå noen! En stein kan jo rive papiret i stykker på to sekunder!

Når jeg leker stein, saks, papir velger jeg alltid stein. Når noen påstår de slår meg med papiret sitt, kan jeg bare slå til dem med den allerede knytta neven min og si "ojoj, beklager, jeg trodde papiret ville beskytte deg, din drittsekk!".

Ingen kommentarer: