mandag, desember 04, 2006

Julbalen 2006

Bilde 1: Hanne Mari, Marie, Benedicte og Viktoria.
Bilde 2: Marie, Benedicte og jeg.


Endelig kom kvelden alle på skolen hadde venta på siden i høst en gang og som vi hadde store forventninger til - lørdag var kvelden for det store juleballet på slottet. Det var mange forberedelser som skulle fikses før vi endelig kunne dra på ball. Etter å ha slått opp i ordboka og surra rundt på Carrefour og leita etter sikkerhetsnåler, dro vi hjem til Benedicte. Jeg tror vi kom fram til at vi hadde sittet omtrent 4 timer foran speilet før vi endelig kom oss avgårde til slottet, men fine blei vi jo...



Da vi kom til slottet, bar det rett avgårde til fotografering før vi gikk ned til Mozartsalen som var pyntet til fest. Vi var utrolig spente på de mye diskuterte prisene som skulle deles ut, nomineringene våre hadde vi så klart klekka ut under en kaffestuga for noen uker siden, så vi hadde våre klare meninger om hvem som fortjente de forskjellige prisene. Litt overraskende var det kanskje at "Årets slottis" gikk til en som ikke bor på slottet, men enda mer festlig var det at en av oss fikk pris, GRATULERER BENEDICTE - "Årets bunny bum", ikke værst! Middagen var veldig fancy dandert på tallerkene og smaken? Eh...


Noen av dere der hjemme har allerede hørt historien om kjolen min. Kort fortalt skulle jeg prøve kjolen her for noen uker siden, glidelåsen satte seg fast og jeg tok litt for hardt i i et desperat forsøk på å få kjolen av... Vel, det hele endte med at jeg på lørdagskvelden måtte bruke tre setninger jeg håper jeg aldri igjen vil komme til å trenge:

1. "Viktoria, kan du komme hit å hjelpe meg å sy på meg kjolen?"
2. "Her trengs det enda flere sikkerhetsnåler!"
3. "Neida, jeg klarer å få av meg kjolen selv, bare rekk meg saksa!"
Dagen i dag har vært preget av at mange ville forklare ting de hadde gjort på juleballet og det har blitt sendt ut en del oppklarende (?!) fellesmailer til Gym-elevene i løpet av dagen!

Ingen kommentarer: