fredag, desember 01, 2006

1. desember


Kom Blåne, kom jente, kom gut,
snart kommer jula til Blåfjell.
Klinger i her, klinger i li,
Hei-ho, må denne dagen bli god.
Den første dagen i Blåfjell!
Da var adventsstaken på plass i vinduskarmen, den første sjokoladen i julekalenderen er spist, mine duties som responsible student er snart over, de klissete greierne på gulvet like innenfor døra mi (som gjorde at jeg alltid satte sokken fast når jeg kom inn i rommet) er blitt vasket bort, det er juleball i morgen, Blåfjellsangen har kommet seg inn på mine 25 mest spillte iTunes-melodier og det er bare 19 dager til jeg reiser hjem på juleferie - et il n'y a pas de neige, de vent, de nuages... Le ciel est blau et il y a de soleil! J'aime Decembre! Nevnte jeg at jeg har en stor franskprøve i neste uke..?

Ingen kommentarer: