lørdag, november 28, 2009

Teller en, teller to, teller tre, teller fire

I går hadde vi varetelling i Tromsø og Båtsfjord stilte mannsterkt opp. Radhika og Mariell kom for å hjelpe til. I dag var det kjøpmannsbytte og skiftetelling på Finnsnes, og siden jeg kan telle langt og kan gangetabellen (jeg har gangesertifikatet for den lille multiplikasjonstabellen), fikk jeg være med hurtigbåten dit i morges for å være med på varetellinga.

Jeg har aldri kjørt hurtigbåt før, men det var så mørkt at jeg så ikke så veldig mye. Men hurtigbåten får hurtigrutas fart til å ligne en robåts. De har til og med handlesenter på Finnsnes, så innimellom Melkesjokoladen og Troikaen fikk jeg til og med kjøpt en julegave. Dessuten kjøpte Synnøve og jeg hver vår hodebunnsmassasjesak. Se hvor den frigjør endorfiner her!



Og i dag har Chrissemann bursdag så jeg er ikke værre enn at jeg small i hop en gulrotkake da jeg kom hjem fra Finnsnes. Jeg mener small i hop, for det er melis på kjøkkenskapene nå... Chris blir 24 år, og jeg sa til han at neste år, når han blir 25 år, er han jo i hvert fall voksen. "Ja, halvveis til 30", svarte han. Jeg måtte trekke tilbake det om voksen.
Gratulerer med dagen, Chris!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gratulerer med dagen, Chris. Johanna hadde 6-månedersbursdag i går. Mor og far feiret med hvert sitt kakestykke, bursdagsbarnet med å være våken (og hylskrikende!) til klokka 01.00. De voksne i familien Karlsen Storaunet har i dag stilt med hvert sitt par derrickøyne på julemarked på Maihaugen, Johanna sovende i vogna. Vi holdt bare ut i en halv time med strånisser og overpriset julegløgg før vi satte kursen hjem mot sofaen.

onkel