søndag, november 08, 2009

Riding the crest of a high and beautiful wave

Vi er hjemme igjen etter ei kjempehelg i Oslo. På fredag ble Chris og jeg introdusert for den nye fuglen til Vegard og Carl. Vi vurderte ei stund å døpe han i akvariumet, men da den først prøvde å begå selvmord ved å fly rett inn i veggen og falle ned bak veggseksjonen, bestemte vi oss for å holde han mest mulig i live, og lot det være.

På lørdag var det 10 timer intesiv shopping i Oslo. Matvraket Ulrikke ble litt sur fordi maskinen Chris kan gi seg ut på et sånt mission uten frokost først, men det ble mye bedre etter en middag på kinarestaurant på ettermiddagen. Her begynner en Morten Harket å komme fram i Chris!


For på kvelden hadde vi billetter til Aha-konsert i Spektrum.

Nå er ikke mobilkameraet mitt så supert, men dere kan tenke dere Aha i lyset der borte, det var magisk!

Ved siden av oss på raden vår satt det en gjeng som prata og diskuterte med oss. Han ene foreslo at vi kunne leke en lek før konserten starta: Alle skulle synge sin favoritt-Aha-sang for de andre. Chris var først ut og sang The sun always shines on TV, ganske høyt og skjærende... Så var det min tur, og jeg sand Riding the crest of a high and beautiful wave. Det var ikke videre pent det heller... Da jeg var ferdig prata sidekameratene plutselig om noe annet og de fikk hverken deltatt eller kåret noen vinner. Herregud, vi ble både lurt og latterliggjort!

Etterpå gikk vi rundt i byen og jeg klaga (bare litt!) over at det var så kaldt og Chris spiste noe som var så godt at han måtte ha en til på Deli De Luca (som har vært og sett på lokaler i Tromsø - inside information!!!).


Det var rett og slett ei super helg, og se avslutninga vi fikk servert da vi kom tilbake til Tromsø:

Radhika, Ida og Elisabeth lagde tapas med kyllingklubber, sashimi, ost og kjeks, vårruller og mye annet godt! Nam!

Ingen kommentarer: