mandag, november 23, 2009

Elektrikerinner

Jeg satt og prøvde å resonnere meg fram til om det nødvendigvis er en virkning bak alle årsaker da Ida ringte meg. Ida var på Clas Ohlson og lurte på hvilken pære hun skulle kjøpe til lampa i stuevinduet vårt. Jeg måtte se med et spørsmålstegn bort på lampeskjermen vi hang opp i vinduet da vi flytta inn for seks måneder siden. Planen var jo å fikse ledning og støpsel og hele pakka - etter hvert. Jeg måtte forklare Ida at det er mange ting vi må ha før vi tenker på å kjøpe pære til den lampa.

Litt senere kom Ida hjem med ledning og ting å koble i endene på den. Vi har lekt elektrikere i ettermiddag! Det gikk veldig bra, vi husket til og med på at det ville være lurt å ikke sette støpselet i kontakten før vi var ferdige med å sette opp verket. Litt synd at ledninga var så kort bare, for skjøteledninga henger midt på veggen nå for at den skal rekke hele veien bort til vinduet. Regner med vi fikser det til sommeren en gang...

Må få fiksa mobilen min, så blir det bilder og sånt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg ser det for meg: to elektrikerinner med slitte helsetrøyer i Norsk Reststrøm-stil (fra Ut vår hage) som danser og slår lampa av og på. "I gamle dager visste man ikke at strøm var farlig. Strømmen gir og strømmen tar, som de sa i den tida".

onkel
-sterkstrømssivilingeniør med ti tommeltotter og konstant redsel for støt

Ulrikkeg sa...

Ida trekker ut stikkontakter med gummihansker på. Jeg tør å stikke de i nesa!