lørdag, desember 01, 2007

Første dagen i Blåfjell

1. desember, igjen?! Det er jo bare ett år siden sist!!! Men jeg kjører på med litt julemusikk, det er jo såååå koselig!

Kom Blåne, kon jente, kom gut,
snart kommer jula til Blåfjell!
Klinger i hei, klinger i li.
Hei-ho, må denne dagen bli go'!
Den første dagen i Blåfjell.


I år har mamma laga adventskalender til meg, og jeg akter å være like flink i år som i fjor med å ikke åpne mer enn en pakke om dagen! Mamma har vært litt rundt omkring for å kjøpe gaver til kalenderne våre, tror jeg, og etter å ha hatt en veldig informerende, liten prat med Lise, som var med å pakke inn gavene, har jeg en mistanke om at jo-ho-faktoren kanskje blir varierende ettersom pakkene blir åpnet. Men det er snart jul, Lise skal snart i kirka og "være med i det der eventyret om han Jesus", og jeg skal nok bli førnøyd i år også!

Ok, over til de virkelig viktige sakene: Hva fikk jeg i kalenderen i dag? Annette fikk en mascara, ryktes det om på bygda, jeg fikk...


... en boks!


Vinter og snø, sanger on engler i sjul!

1 kommentar:

Anonym sa...

De to nevnte alternativer vil nok dukke opp hos begge mottakere.