onsdag, juli 30, 2008

Slik starter tredje verdenskrig

Jeg holdt på å starte tredje verdenskrig i natt. Jeg har funnet ut at det kommer nemlig til å utspille seg mellom menneskene og mygga. Du har den ene mygga som driver og surrer rundt hodet ditt når du skal sove, og som du, ved et godt planlagt bakholdsangrep, klarer å knerte. Men så dukker den hittil så stumme kameraten hans opp. Jeg tror de jobber på skift. Da er krigen i gang! Denne natta var nok en preview på slaget ved Båtsfjord i 2008. Jeg har allerede både de bakomforliggende og de utløsende årsakene til krigen klar, må vite.

Enten blir det den store myggkrigen eller den store guitar fighten som blir temaet for tredje verdenskrig, vil jeg tro, for når Marthin øver seg på sin gitarsolo til Down to the River klokken ti på en onsdags formiddag, er det dømt til å provosere fram reaksjoner.

Gitarspillinga kan jeg tåle, men jeg mistenker at Annette, som ligger og sover litt lengre ned i gangen, kan komme til å eksplodere om veldig kort tid...

Er det kanskje sjarmen ved å bo i et hus som alltid er fullt av folk? Jeg vet ikke... Klærne jeg hang opp på badet i går er nå spredt utover gulvet og jeg måtte be Lise gå ned fra bordet der hun satt og stirret hardt på meg da jeg spiste frokost. Ellers går tiden mest til å vente på et ledig vaskemaskinøyeblikk slik at jeg kan vaske mine klær og vokte over dem mens de tørker. Vi har langfingrede mennesker i dette huset...

Ingen kommentarer: