tirsdag, juli 15, 2008

Ingen Jamie Oliver

Jeg får stadig nye påminnelser om at jeg ikke er noe mesterkokk. Som her om dagen da Annette kom hjem og var sulten - NÅ! Så klart er det ikke noe problem så lenge jeg står klar til å diske opp... Vi tok opp kyllingfilét fra fryseren og jeg synes det hørtes ut som en god idé å tine de litt i mikroen før vi stekte dem. Det prosjektet gikk ikke helt som planlagt. Det er første gang (og siste, håper jeg) at jeg har sett et stykke kjøtt så godt stekt utenpå, men likevel iskaldt og rått inni...

I dag fant jeg ut at jeg skulle lage med noe godt å ha med på jobb. Jeg kjøpte ny kylling (ferdigstekt denne gangen) og laga meg kyllingsalat. Framme på Narvesen la jeg matboksen min i kjøleskapet, trodde jeg. Da jeg ble sånn passe sulten noen timer senere og skulle ta fram maten min, så jeg at jeg hadde klart å forveksle kjøleskapet med fryseren! Maisen var som små, gule isbiter. I et nytt mislykket mikroforsøk klarte jeg å koke salaten min. Det ble kyllingsuppe i stedet...

Jeg er ingen Jamie Oliver; jeg er en stor fan av salt mat og raske løsninger, og heldigvis er disse to ofte lett å kombinere. Godt er det at jeg har min helt egen kokk i Chris som lager verdens beste mat til meg! Kom hjem snart, Chris, jeg er litt lei tomatsuppe og tunfisk...

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaha:) nawwww dakar søtingen min!
tunfisk og tomatsuppe?:O
chris

Ulrikkeg sa...

Det er faktisk ganske godt - i begrensede mengder... Og jeg oppdager stadig nye måter å koke egg på. Mikro er stikkordet her!

Anonym sa...

Heia, håper dere får i dere noe näringsrik mat mens vi er borte. Må si jeg er litt bekymret når jeg leser dette innlegget. Ta vare på Annette, også i matveien.
Mamma