torsdag, november 16, 2006

Skogstroll

Jeg har nettopp kommet hjem fra en løpetur i skogen og måtte bare inn her å rapportere om det jeg opplevde før jeg hopper i dusjen (eller sleper meg opp trappene og håper på å finne en ledig dusj, som er det som egentlig kommer til å skje).

Jeg hadde nesten løpt ferdig runden min i skogen og var ganske sliten da jeg kom på toppen av en bakke. Der borte i svingen så jeg en liten hund. Snart dukket også eieren opp - eieren og de syv andre hudene hans! Den hunden som jeg først hadde sett og syntest var liten, anså jeg nå som en miniatyrhund, de andre hudene var nemlig digre! De kom løpende mot meg og de høyeste av dem nådde meg til albuene - og da hadde jeg hendene i været! De snerret og glefset mot meg og jeg, jeg hylte ikke, men brølte til hundeeieren som kom spaserende et par hundre meter lengre borte. Da han endelig kom fram til meg, sier jeg til han på hesblesende engelsk: "Keep your dogs on a leash!" Jeg vet ikke hva hvilket svar jeg hadde forventa å få, egentlig hadde jeg vel ikke trodd han skulle forstå meg i det hele tatt, men mannen sa, på den mest britiske aksenten du kan tenke deg: "No, you saw me comming. You keep out of the woods!" "No, I've got every right to be here. You have to have control on your dogs!", sa jeg.

Så der sto vi, engelskmannen og jeg, og krangla om hundene hans, som forresten fortsatt holdte på å spise meg opp der jeg sto. Endte med at jeg satte øreproppene tilbake inn i ørene og løp videre mens jeg hørte han mumle et eller annet om kontroll...

Løpeturen ble bedre på slutten, da. Nå er nemlig høsten kommet så langt her og fleste bladene har fallt av trærne slik at utsikten over muren til naboslottet vårt er bedre enn den har vært før. Slottet er eid av den belgiske staten, og den belgiske kongefamilien bruker det som et sommer -og helgehus. Hittil har jeg ikke sett så mye til de enda jeg alltid stopper litt opp når jeg løper forbi porten - håper alltid på at jeg skal få et lite glimt av noen ute på plenen... Men i dag var det aktivitet der. Utenfor slottet var det satt opp en minnestein til minne om kong Leopold som døde en gang på 80-tallet, så kongefamilien har i allefall vært der i løpet av uka, virker det som. Da jeg løp forbi der i dag ble porten åpna opptil flere ganger for å slippe skinnende, svarte biler inn.

Nå må jeg Google den belgiske kongefamilien, kanskje var det kongen av Belgia jeg møtte i skogen...

1 kommentar:

Anonym sa...

haha!

Nå er jeg og blogger ;D