tirsdag, oktober 31, 2006

Hjem, kjære hjem



Jeg vet jeg er tilbake i Båtsfjord når...

- Siste nytt er det samme som var nytt da jeg dro.

- Ingen biler stopper for å slippe meg over veien.

- Jeg må kjøre den lange veien rundt uansett hvor jeg skal - alle veiene er gravd opp!

- Det egentlig ikke er noe å kjøre rundt - alt er brent ned.

- Jeg kan ikke gå i kortbukse i oktober!

- Jeg kan erstatte "Je ne parle pas francais" med "Æ e bedre enn dæ i fransk".

- Jeg kan hilse på 90 % av bilene som kjører forbi.

- Jeg kan stoppe hvem som helst på gata å slå av en prat.

- Alle kjører etter ambulansen eller brannbilen når den kjører igjennomgatene. Må jo få med seg hva som skjer, vettu!

- Jeg kan snakke båtsfjording igjen - og alle forstår.

- Folk stopper meg, spør hvordan det går og sier de følger med på bloggen min. (Mangler kommentarer fra en del av dere som leser her. Var visst flere enn jeg trodde som har funnet fram hit!)

- Det er -10 grader ute - jeg kan endelig bruke vinterjakka.

Det er godt å være hjemme!

1 kommentar:

pm sa...

Hei Ulrikke. Håper du har hatt en fin ferie hjemme, og at det likevel blir fint å komme tilbake på slottet.

Mamma har visst planer om en tur til London. Det hadde vært artig om vi fikk det til. Jeg har allerede meldt meg frivillig til ikke å gå på musikal.

Klem fra SJonkel