fredag, oktober 13, 2006

Shopping - Serious Business!

GRATULERER MED DAGEN HANNE MARI!

Endelig var er det også Hanne Maris tur til å bli 17 år! Og så bra at bursdagen havna på en fridag! Lærerne er på konferanse og vi elever er satt til å ha en hjemmestudiedag. Øh... Mammaen til Hanne Mari fant ut at dette var en ypperlig mulighet til å gi oss litt ekstraundervisning i Belgienkunnskap, denne ukens tema: shopping! Vi kjørte fra slottet i morges og satte kursen for Antwerpen!!! Det tok oss under en time å kjøre dit og vi fikk handla til den store gullmedalje!

Det kom egentlig opp mange rare temaer i løpet av dagen. Hvem hadde vel kunne gjette at både Hanne Mari, Viktoria, Marie, Benedicte og jeg var like store fans av Halvdan Sivertsen?! Høy var stemninga da vi fant Halvdan Sivertsens Beste i CD-samlinga i bilen! Allsang med Ti tusen tommeltotta og Katta mi - og jeg kunne jo til og med imponere med at jeg har sunget Kjærlighetsvisa i bryllupet til onkel og Ann Kristin! Men nå vil de ha meg til å ta med videotapen når jeg er hjemme på høstferie...

En annen ting som ble tatt opp, var kriminelle som sitter i fengsel. "De har det jo egentlig ganske bra de i fengsel", va var det en som sa. "De har eget rom, de får mat til faste tider, de kan se på TV, de får brev hjemmefra, de får utdanning og de kan få permisjon, ja det er jo litt som dere på slottet..." Fengselsfugl, har ikke akkurat tenkt på meg selv som det før.

Nå står Pizza Hut for tur. Hanne Mari skal feires og tiaraer til alle er kjøpt inn! Før ei dame som du...

Ingen kommentarer: