torsdag, mars 10, 2011

Hva Twitter egentlig er


Bilde fra Guggel, som statistikkforeleseren min kaller det.

Etter måneder med etterforskning har jeg endelig funnet ut hva meningen med Twitter er. Twitter er en måte man kan bli ignorert av kjendiser i sanntid. Jeg skal forklare:

Da jeg var liten, bitteliten, hvis du ville hvis du ville at en kjent person skulle ignorere deg måtte du finne adressen til fanklubben deres, skrive et brev på papir, legge det i en konvolutt, sette frimerke på og poste det. Og så måtte du vente. Du måtte kanskje vente i ukevis eller til og med månedvis før du endelig erkjente at personen du sendte breve til aldri kom til å svare.

Det Twitter gjør, er å sørge for at denne prosessen går mye raskere. Du får oppleve den samme skuffelsen, men nesten umiddelbart. Du velger bare en kjendis, jeg så for eksempel at Mira Craig hadde sendt ut en Twitter-meling for noen minutter siden så hun var sikkert pålogget, og skriver en liten beskjed som du sender avgårde. Da tar det bare et par minutter før du begynner å innse at kjendisen ikke har noen intensjon om å svare. Det får en til å følge seg ehm... passelig patetisk.

Andre kjendiser som har ignorert med i det siste er Jens Stoltenberg, Idar Vollvik, Marion Ravn og Thomas Dybdahl. Så for å oppsummere er Twitter egentlig en ubetydelighetsbevissthetsgjøringsmaskin.

Hvis du vil prøve Twitter, så skal jeg gjerne ignorere deg, men det må skje fort - før jeg graver meg ned.

2 kommentarer:

Antidamen sa...

Haha, genialt. Ja, stemmer med mitt inntrykk av Twitter også. Men jeg har oppdaget en ting: Sier du noe stygt til en kjendis vil du mest sannsynlig få svar :) Men.. da ender man jo opp i kommunikasjon med kjendiser man driter i.. og ikke liker..

Ulrikkeg sa...

Fjerna meg bare fra Twitter. Flere som anerkjenner min eksistens på Facebook:)