onsdag, mars 16, 2011

En ikke helt vanlig tirsdag

Tirsdag morgen begynte helt vanlig: Chris sto opp klokka 07.57 og rakk å stemple inn på jobb før klokka 08.00. Jeg sto opp behagelige klokka 08.10 og rakk akkurat forelesninga som starta klokka ti.

IMAG0023Jeg tok til og med et lite snikbilde av forelesninga i forretningsstrategi bare for å ha noe å vise dere og fordi jeg tenkte at mitt nye bloggliv skulle bli litt mer likt Ida Wulffs, så da må jeg legge ut bilder av alt og ingenting.

Men det var da jeg kom hjem fra universitetet at dagen, og hele livet egentlig, tok en ny og lite forventet vri. Vi hadde ikke TV-signaler – og verst av alt, vi hadde ikke internett heller!

Jeg visste at det ikke var lenge før Chris skulle komme hjem fra jobb og for han er internett snakk om liv eller død! Jeg skulle alltids klare meg siden jeg kan Facebooke med mobilen også.

Jeg ringte Canal Digital, og de sa at de hadde en feil (no kidding!), men at nettet burde være tilbake igjen i løpet av kvelden. Det varte og rakk, og selv ikke etter at jeg hadde døyvet tiden med et par timer på Sats og brukt en million kroner på matbutikken var nettet tilbake.

At jeg ante fred og ingen fare på morgenen er nok å ta litt hardt i, for nettet forsvant allerede sent mandags kveld, men da var jeg så trøtt at jeg ikke gadd å bry meg og Chris tok det dessuten overraskende rolig. Men da jeg kom hjem fra Sats var Chris blek(ere) i ansiktet og han hadde rykninger i tastaturfingrene.

Det var nå panikken begynte å komme over oss. Jeg måtte ringe Vegard og slå i hjel en time på telefon med han før Chris og jeg innså at vi rett og slett må finne noe å prate om.

Jeg gikk til det skritt å lage te:

FxCam_1295636350728Men Chris ville ikke ha. Jeg spiste druer og kladda litt på en ny bloggpost, og det var nok uunngåelig at vi snart måtte finne noe å prate om.

Det var nok ikke så veldig lurt for vi diskuterer alltid ting man må ha Google for å finne ut av.

Sånn helt til slutt vil jeg vise dere noe jeg tok bilde av på en matbutikk hjemme i Båtsfjord sist jeg var hjemme og slå et slag for høyere utdanning. Eller egentlig utdanning i det hele tatt…

IMAG0006

2 kommentarer:

Vegard sa...

Sender du meg en sms med hvem som hengte opp den plakaten der? :) Tusen takk1

Ulrikkeg sa...

Det var Skolgata 84, tror jeg.

Uansett, jeg ville ikke kjøpt hus av den selgeren der. Når han ikke kan skrive norsk, hvem vet hva annet han ikke kan. Tro om membranen på badet er tett, for eksempel? Det lukter Bygg& Bedrag lang vei her!