tirsdag, mai 08, 2007

"Cheap must purchase", "Protect us improve"

Så er snart enda en uke over... eller det er tirsdag, så det er nok kanskje bare den evige torsdag-nesten-fredag-følelsen som har kommet over meg.

I dag har vært en rolig dag. Har vært hjemme fra skolen for å pleie kneet mitt som sa stopp å løpe for et par dager siden. Ladda opp til onsdagens all-activity day når jeg skal avgårde til en eller annen svømmehall og redde liv... Ja, livberging, ja:)

Har vært flink og gjort masse mattelekse i dag, bare et par og tretti turer innom Facebook, slett ikke ille... Så har jeg fått med meg at det er metallbiter i skinka dere spiser der hjemme, at man blir sint av å se på TV - og lest siste nytt fra Rubenmann (Norges viktigste videoblogger), naturligvis! Har faktisk lest alt som står på nett!

I helga var vi slottiser på en liten utflukt igjen, og jeg kjenner jeg enda er litt skuffa over at det ikke var slik jeg hadde trodd det skulle bli; For en stund siden fikk vi en oversikt over utfluktene vi skulle på. Jeg leste ganske raskt gjennom lista og registrerte av vi denne helga skulle til det kongelige väksthus i Laaken. Snartenkt som jeg er, fant jeg ut at - yes - vi skulle på vokskabinett! Jeg må ha tenkt noe som väkst = voks, väksthus = vokshus = vokskabinett. Skuffelsen slo meg derfor ganske hardt da vi parkerte ved det kongelige drivhus i Laaken! Timer på timer med blomster og trær. Vel, så lang tid tok det kanskje ikke, men blomster er røde og blader er grønne - det fikk vi i allefall konstatert!

I ettermiddag har jeg vært en tur bort på Carrefour. Har vært Cola-bringer for syke - og fysikkprøverammede slottiser. I tillegg kjøpte jeg meg middag! Skal prøve å kokkelere bort på kjøkkenet selv i kveld, men clear out; jeg har ikke brukt en komfyr på et år eller noe, så det blir spennende å se hvordan dette går. På toppen av det hele surrer house parent Britt-Marie litt ekstra nervøs rundt i gangene her. En finsk politiker, Henrik Lax, kommer på omvisning i morgen, og da skal alt være prikkfritt. Aller helst bør vi vaske opp kopper og kar mens vi bruker det, har jeg forstått.

Drev og sletta et par av de mange hundre spam-mailene boardingserveren driver å dumper ned i innboksen min hver dag - derfor den fiffige overskrifta...

Også fikk jeg nettopp høre at min franske venninne i Leuven, som lærer seg norsk, har funnet fram til bloggen min. Comprenez-vous, Sophie?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oui oui, j'ai tous compris!
Men, jeg er ikke fransk!!!!
Ik ben vlaams! (tu as compris? ;) )

Ulrikkeg sa...

Ja, ich verstehe dich. Du schreibst fast deutch:)

Anonym sa...

nei! det er ikke deutch... Det er vlaams/flamand/flemish/dutch...
Deutch = fra Tyskland

Ulrikkeg sa...

Jet vet, men det ligner litt.