fredag, oktober 09, 2009

Ting jeg ler av selv når jeg er alene

Jeg er en snik av dimensjoner, og i kveld sniker jeg på en annen som heter Ulrikke og bor i Tromsø, hun skriver bloggen En behagelig sannhet. Hun vet sikkert ikke at jeg sitter her i mitt château og følger med på hva hun skriver om.

I dag skrev hun en bloggpost der hun analyserte sin egen humor og hun fortalte en historie hun ler av selv når hun er alene. Vi er kanskje like, Ulrikke og jeg, for jeg måtte også le av denne:

Historier om folk som virkelig, virkelig driter på draget er også ustyrtelig morsomt.En historie jeg aldri blir lei av er det en av mine beste venninner som har opplevd og viderefortalt. En sommer var hun, en kompis og en venninne til ute å kjørte bil da de fikk øye på noen ungdommer utenfor ungdomsskolen. Disse var tilsynelatende i gang med å sette fyr på et eller annet for så å kaste det i containeren som står utenfor ungdomsskolen. De kjørte inn på skoleområdet og stoppet ved ungdommene. Sjåføren ga dem huden full og skjelte dem virkelig ut for oppførselen og gjorde kort og greit rede for potensielle konsekvenser ved å sette fyr på ting.

Sagt med andre ord satt han seg virkelig i respekt hos disse 13-14 åringene, som beklaget og lovet å ikke gjøre det mer dersom min venninne, sjåføren og hun andre lovte å ikke kontakte politiet. De fikk forsikringer hos selskapet i bilen at det var greit, politiet ble ikke kontaktet dersom de kuttet ut pyromanien. Når partene var kommet til enighet, fant hobbypolitiet i bilen ut at det var på tide å forlate åstedet. Da de allerede hadde satt seg kraftig i respekt hos ungdommene måtte de forlate på en måte som også fortjente respekt. Sjåføren brakk bilen i revers, ga full gass og kjørte rett i basketstativet!

I skrekkens øyeblikk fikk moralens voktere panikk, og ga bånn gass og kom seg der ifra. Om det var panikken for basketstativet som var ødelagt eller de ikke like respektfulle og svært flirfulle ungdommene som var årsaken til den raske tilbaketreden, er ennå uvisst. Jeg mener at ennå den dag i dag står basketstativet utenfor Øksnes Ungdomsskole på halv åtte.


Dere må forresten lese den bloggposten der hun er hjemme i Vardø på ferie. Det kunne like godt ha vært en tur til Båtsfjord!

Ingen kommentarer: