tirsdag, september 22, 2009

Dagens ex.phil-fun fact

Jeg trodde jeg lærte meg noe nytt i dag.

Vi satt en gjeng i et sånn fancy rom oppe på universitetet der det er så høyt under taket at du ikke kan se det, det er kaffemaskiner i alle hjørnene og folk leser i tykke bøker og ser veldig kloke ut. I hvertfall, vi satt der da hun ene fra Vadsø reiste seg og sa: "Jeg skal gå å få ut det jeg har i høyet". Sikkert et Vadsø-uttrykk for å tisse, tenkte jeg og flirte så jeg lagde griselyder, men da hun kom tilbake hadde hun fått ut rusket i øyet.

Jeg lærte altså ikke noe nytt, og burde ikke ledd så høyt i et stille rom med det jeg mistenker var masterstudenter i atropologi eller noe...

Men så, over til Dagens Ex.phil-fun fact:
Visste du at en av grunnene til at Aristoteles satte kvinnene i samme bås som slavene, under de frie greske menn, var at han mente de hadde lavere kroppstemperatur enn menn, og varme skapninger skulle være overlegne de mindre varme.

Å ha feber måtte jo gjøre en til kongen på haugen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha:) Den va god! Høyet... Du e go' å skrive! Arti:)
Ser førr mæ viktigperan heve på øyenbrynan av grisegryntinga di:D

tante

Far din!! sa...

Der fikk æ mæ en god latter. Kunne ha vært mæ det der.