søndag, september 09, 2007

Analysepause

Søndags morgen og jeg sitter her og kjeder med igjennom et par bokanalyser. Når jeg går lei av særemnet, skriver jeg litt på engelskanalysen, så er det tilbake til norsken. Ingen kan nå si at ikke jeg kan underholde meg selv...

Kom over denne listen på nett og fant ut at det kan jeg vel bruke de neste to minuttene på:

1. Hva leser du akkurat nå?

Fagboka som drukner blant romanene jeg skal analysere i særemnet mitt... Ei bok full av tull bare så det er sagt! Oppsummering: aksepter den du er, den andre er og verden som den er. Klarer du ikke det, forestill deg sinnet ditt som et stort rom store vinduer og ei dør på vidt gap... Mer klarte jeg bare ikke å få ut av den boka...

2. Hvilken farge har du på tannbørsten din?


3. Ta et bilde ut av stuevinduet ditt.


4. Ser du bunnen av skittentøyskurven din?

Kurven har tre bunner og, nei, jeg kan ikke se noen av dem!

5. Ta et bilde av noe du nylig har kjøpt deg.

Skolebøker. Hadde jeg bare vært født ett år senere hadde fått bøkene gratis... I stedet fikk jeg et læremiddelstipend som akkurat dekket en blyant, et viskelær og en kladdebok på Radioservice!

6. Hvordan ser senga di ut akkurat nå?


7.Hvordan ser det ut inne i kjøleskapet ditt?

Ser jo nå at jeg burde ha kasta den lille purreløkkvasten på bunnen der før jeg tok bilde... Ellers lite spennende; Brus fra sist gang Vegard var på besøk, frukt, stygge soltørkede tomater og tunfisk, som det går mye av her.

8. Ta et bilde av kjæledyret/babyen din.

Kjæledyret jeg hadde på låns denne uka. Nero og Annette ble gode venner!

9. Ta et bilde av noe du misliker der du bor.

DVD-spilleren har fortsatt ikke fått en ledning som er lang nok til å kunne stå i TV-bordet.

10. Ta et bilde av noe du liker spesielt godt der du bor.

Kjøleskapet mitt er leilighetas store attraksjon!

1 kommentar:

pm sa...

Purreløken (eller er det et pinnedyr?) bør du kvitte deg med før den begynner å snakke.

Dessuten øynet jeg et bilde av dine onkler på utsiden av kjøleskapet, tatt på åttitallet. Det må for enhver pris presiseres for alle besøkende at bildet er tatt på den tiden så ingen misforståelser oppstår!

Sjonkel