fredag, januar 15, 2010

Hej, hej, hallåååå

Jeg prøver å blogge, men jeg får det ikke helt til. Delvis fordi jeg prøve å gjemme meg fra rampelyset fordi en frisøk voldtok frisyren min her om dagen og delvis fordi jeg egentlig ikke har så mye å fortelle.

Men for å ta det med frisørbesøket først så kan det kort oppsummeres med at jeg nå ser ut som en i overkant freaka kunst -og håndtverkslærer, og med en så kort, rett pannelugg skal det veldig lite vind til før den står rett opp. Mildværet og regnet vi har hatt de siste dagene setter den lille spissen på frisyren under turen hjemmefra og til jobb. Frisøren var innom kiosken i helga og kjøpte tyve Marlboro Light hos meg. Jeg håper hun dør av kols før eller får leddgikt av frisørsaksa eller noe. Neida, egentlig er jeg ikke så sint på henne, men jeg unner henne en dårlig blekning eventuelt en uheldig permanent.

Ellers er det på'an igjen på universitetet. Jeg var veldig flink forrige semester - helt sant, og skal være like flink dette semesteret. Så langt er kommersialisering det emnet jeg liker best. Jeg tror det er fordi at i tillegg til at emnet er ganske spennende så har vi en foreleser som jeg har gjort til mitt idol! Det er ei tromsødame som reiste til London og jobbet i BBC i åtte år med kommersialisering. Etter det jobbet hun som programutvikler i Discovery Channel i syv år. I løpet av denne tiden startet hun også fire selskaper, og solgt tre av dem. Det fjerde, som hun fortsatt eier, har hovedkontor i London, en avdeling i Chicago og en i Cape Town. Dette er næringslivets Mira Craig, hun kan alt! Dessuten bruker hun engelske ord som amazing og analysis når hun ikke kommer på det norske. Det er hun som skal gjøre med rik.

Når jeg blir rik og berømt skal alle bare kjenne meg som U. Greenberg.

U, sa Chris. Som i Prince? spurte han.
Nei, svarte jeg. Herregud det er ingen U i Prince.
Som i ett navn, som i Madonna, vel, sa Chris.
Og jeg svarte: Yes, just like Jesus.

Chris flirte, for visst har Jesus et etternavn, mente han. Han heter jo Jesus Christ...

Okei, slutt å mas. Her er et bilde av panneluggen. Jeg har nettopp dusja, så den er på sitt mest veloppdragne akkurat nå.


PS. Jeg HAR et lite og et stort øye!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det er synd vaktbikkja og formingslæreren Håkon Moslet fra Lille lørdag ikke holder på fortsatt. Du hadde glidd rett inn i formingstimen hos han med den sveisen. Spørsmålet er bare om du hadde vært blant de "flinke" eller de "dårlige" elevene. Uansett, han blandet jo alltid de to gruppene, så resultatet ble middelmådig.

Neida, Ulrikke, jeg bare tuller. Du var som alltid fin på håret. Men jeg stemmer for naturlig hårfarge neste gang :)

Onkel
- utvilsomt dårlig i form og farge

Ulrikkeg sa...

Håret er ikke så svart som det ser ut på bildet, men du har kanskje rett; begge bestemødrene la hodet på skakke da de så meg hjemme til jul...

Anonym sa...

Syns du var sååå fin med den panneluggen.
Mamma

Vegard sa...

Ulrikke "Lazyeye" Greenberg. Hihi.

Anonym sa...

Hehe :)

Du e nu søt fortsatt :P

-Helena