lørdag, september 20, 2008

Vi er da vel også bereiste!

Ja vel, så Vegard og kjæresten reiser til Amerika og Ida flytter til Skottland, men Chris og jeg finner vel også på ting! I dag har vi tatt den lange turen ut til Pyramiden og forlatt Tromsø-øya for første gang siden vi kom til byen... Og etterpå møtte vi "Jerry" fra Hotell Cæsar på 7/11.

Og på fredag tok jeg bussen hjem fra jobb for første gang. Det har nok tatt meg litt tid å finne ut av det der, for riktignok har jeg hele tiden visst hvordan jeg tar bussen inn til byen, men jeg har ikke før nå funnet ut hvor jeg skal ta den fra for å komme meg hjem igjen. Mosjon blir det jo i allefall av sånne misforståelser... Nå tar vi buss både hit og dit, bytter ruter og greier!

På jobb synes de visst det er litt artig at jeg er så ny i dette bylivet. Da jeg bodde i Belgia var jeg jo for det meste inne i skogen, så jeg fikk ikke alle byimpulsene så nært innpå meg, men nå holder det nesten på å bli for mye. Her på fredagen kjørte det en ambulanse forbi kiosken og som den båtsfjording jeg er, måtte jeg jo løpe bort til vinduet for å se hvor den skulle. De andre bare så litt rart på meg og Chrisoffer fortalte at tromsøværinger nok også lurer litt på hvor sykebilene skal, men de viser litt respekt og kjører ikke akkurat etter dem. Brann -og politibiler er det derimot fullt akseptert å lage oppstandelse for.

Og mer huslige enn det Chris og jeg har vært i dag, går det nok ikke an å bli. På middagsmenyen sto det fiskekaker, poteter og gulrøtter. Det har jeg aldri vært med på å lage før...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja kos deg bare paa bussen i Tromsoe du. Saa skal jeg kose med paa t-banen i New York! Hihi.