onsdag, september 10, 2008

Alle har en dobbeltgjenger i Tromsø

Ja, for det er helt sant! Nå har vi vært i byen en uke, og hver eneste dag ser jeg noen jeg nesten løper bort og hilser på. Chris har en eller to dobbeltgjengere, mens både tante Hildegunn og Viktoria har en hel drøss av dem! Nei, altså, det er faktisk ganske mange kjente i Tromsø og jeg har allerede vunnet meg et flaxlodd i et veddemål med Chris om hvem som kunne se en berlevåging/båtsfjording først.

Uka har vel for det meste gått til å komme meg inn i jobben og å komme oss i orden i leiligheta. Øverst på ønskelista til Chris står det nå Bonsaitre; en fiks idé som fikk stekepanne til å rykke ned til en meget solid andreplass... Og vi har til og med vasket gulvet, har vi! Ganske nøyaktig to og et halvt minutt tok det...

Og det skulle ikke ta lange tiden før vi fikk vårt første uhell i hjemmet. Chris hadde vært nede på Rema og kjøpt isbitposer og styrte forferdelig med prosjektet sitt inne på kjøkkenet mens jeg lå på sofaen. Da jeg åpna fryseren etterpå kom det fossende ut iskaldt vann... For knute på posen, det trenger man ikke, nei!

Og her i helga fikk jeg viljen min og fikk Chris til å smøre seg inn med ansiktsmaske. Vegard spør om jeg med vilje prøver å dytte Chris over på hans side av veien...


Ingen kommentarer: