søndag, oktober 10, 2010

Google away

For første gang har fans - utenom mamma og onkel, etterlyst ny bloggpost. Jeg har sittet spent siden forrige bloggpost 8. september og ventet på det!

I går kveld regnet det fortsatt masse, så mens Chris lå på sofaen og så en film med krig og sånt og spiste potetgull, satt jeg og googlet. (Det kan vel brukes som et verb nå? Selv om stavekontrollen foreslår gomlet, og hvis rett skal være rett gjorde jeg jo det også .)

Det er lenge siden jeg bare har sittet og googlet uten å egentlig lure på noe. Det begynner ofte med at jeg kjeder meg, nesten like mye som Kong Halvor gjør her, og veldig ofte tar ikke Vegard telefonen akkurat da. Jeg går inn på Google og begynner å skrive noe, et eller annet, og ser hva som foreslås av søk. Jeg finner noe bitte litt interessant og hopper fra den ene nettsiden til den andre. I går ble jeg for eksempel sittende i over en time og se en presentasjon en Google-ansatt hadde hold om sosiale medier og personvern. Jeg har endret innstillingene mine på Facebook nå, kan du si!

Dere må forresten innom bloggentil Kong Halvor neste gang dere har trykket F5 på Facebook kontinuerlig i en tretimers tid og det ikke har dukket opp noe nytt slarv å skrive hjem om enda.

Det ene søket fører til det andre, og plutselig vet jeg hva det betyr at vann kan være hardt eller bløtt, som det står altfor lite om på baksiden av vaskepulverpakken på badet. Til slutt hadde jeg absolutt ikke mer å gjøre, og jeg telefonterroriserte Vegard helt til han ikke hadde annet valg enn å ta telefonen, og vi ble sittende å se på en dokumentar på svensk TV sammen over telefon og diskutere bæsj.

Her er jeg som prøver å ta bilde av meg selv mens jeg lener meg på zoom-knappen.

Ingen kommentarer: