tirsdag, juni 10, 2008

Ulrikke viderefører kunnskap

Jeg prøver stadig ut nye ting på nett. I dag var jeg innom en engelsk chatteside. Jeg observerte for det meste hva de andre snakket om, men plutselig dukket det opp et vindu der en ville ha en privat samtale med meg. Ja, jeg var klar! Den forløp seg slik:

Takki says:
Hello
UlGr says:
Hello
T
Are you my friend?
U
Um... I don't think so.
T
Why you not be my friend?
U
I don't know who you are.
T
I am Takki.
U
Nice to meet you.
T
I need help my english.
U
Yes. Yes, you do.
T
You will help me.
U
Okay.
T
How I tell my wife she not make I happy?
U
Your wife doesn't make you happy?
T
Is it?
U
Is it what?
T
I say - my wife, you doesn't make I happy?
U
No. You have to say "You don't make me happy."
T
Thanks you
U
"Thank you."
T
No, I am using third person singular in present simple tense. "Takki thanks you" as in current action, what I am doing.
U
Oh, I see.
T
I go talk at my wife now.
U
"Talk to my wife..."
T
Are you sure?
U
Actually, no. Maybe "talk at" is correct in this situation.
T
kthxbai
U
Bye, Takki.

Jeg føler jeg også lærte noe...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk bra!:)Eller fantastiskt bra?:)
tante

Anonym sa...

Fantastisk bra!:) Eller e det fantastiskt..?;)
tante

Anonym sa...

Åja, du må godkjenne...:) Skal ikke sende den flere gang:))
t

Ulrikkeg sa...

Godkjent, godkjent og, ja, godkjent!

Anonym sa...

Jeg for min del tenker litt Schni Schna Schnappi, Schnappi Schnappi Schnapp.
Sjonkel