onsdag, juni 11, 2008

Menneskets grunnleggende problem

Jeg sitter på skolen og skriver min muntlig eksamen i religion jeg skal ha i morgen. Jeg fikk temaet menneskesyn og har valgt meg en problemstilling som jeg tror kanskje går over mitt eget hode:

Naturalismen og kristendommens vurdering av individets evne til å løse menneskets grunnleggende problem.

Mitt problem er hverken etikk eller moral for tiden, men tid. Nok av den har jeg, men den presser meg likevel. Jeg kom tidlig på skolen i dag, har vært her i to timer nå. Vi har diskutert om det kan være lurt å ta med seg hellig vann på flaske til eksaminator, om kanelboller burde komme med håndtak fordi de er så klissete og trimming av mopeder.

Jeg føler meg ferdig med forberedelsene, men har likevel så mye å gjøre. Mitt grunnleggende problem akkurat nå er at jeg har så mye tid, men er likevel så travel.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Æ datt ut før æ hadde lest ferdig problemstillinga. Sånne ting har min generasjon aldri blitt tvingt til å reflektere skriftlig over.
Liker best oppgaver som avsluttes med " Løsning siste side. Ikke kikk før du har satt 2 strek under svaret"
Mamma

Ulrikkeg sa...

Framtiden er altså sikra?!

Anonym sa...

Æ trur æ leste problemstillinga fem gang før æ va i nærheten av å huske ka den bynte med, før æ kom til slutten:)
Æ e ikke bekymra for fremtiden din, Ulrikke. Hvis du ikke vikle dæ inn i super vanskelige problemstillinge da...Da må du visst ikke ringe mæ;)