fredag, juni 20, 2008

Sommerferiens andre dag...

... Og jeg fortsetter å teste. Jeg tester ikke nødvendigvis kun ting jeg ikke har gjort før, men ting jeg vil gjøre mer av eller ting som har gått i glemmeboka. Neste ting ut:

Mat på Ulrikke-måten
Mat på Ulrikke-måten er mat det tar mindre en 15 sekunder å lage. Brødskiver er populært, havregrøt laget med varmt vann rett fra kranen går også bra. Ellers spiser jeg mye cottage cheese rett fra boksen...

I dag tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på en del av matverdenen jeg ikke har så mye erfaring med fra før: Hermetikk. Jeg kjøpte en boks hermetisert kylling; skuff! Jeg åpna boksen med godt håp, men det inni så slett ikke ut som det på bildet! La meg si det sånn, kylling ser ikke slik ut, det lukter ikke slik og ser i allefall ikke ut som det i boksen gjorde!

Men jeg måtte jo gi prosjektet er sjanse. Jeg er ikke helt fremmed for ting som ikke lengre ser ut som det gjorde i utgangspunktet; tunfisk på boks er kjempegodt selv om det kan minne om kattemat beregnet på mennesker. Kylling på boks var derimot noe helt annet: En veldig godt salta klump.

Jeg var ganske sulten da jeg våkna i morges, så spise noe måtte jeg, men jeg har hittil brukt 3 bokser Pepsi Max på å skylle ned kyllingomeletten min med, så jeg vurderer nå å gå over til plan B. Jeg skal gå bort til Rimi, kjøpe meg lomper og lage lefser på en måte bestemor ikke ville likt... Men forstå det ikke slik at jeg har gitt opp mat på boks, Chris har lovet å lage med snurring en dag!

Fortsettelse følger...

Ingen kommentarer: