søndag, juni 22, 2008

Midnight Sun Marathon 2008

Så var årets tøffeste utfordring over og jeg har løpt mitt tredje løp, utrolig godt! både mamma og jeg var veldig spente da vi møtte opp til start lørdags kveld og løp litt forsiktig rundt i gatene for å varme opp.

Da vi sto på startstreken og det kun var et par minutter igjen, snakket speaker over høytallerene. Han fortalte det det var over 700 løpere på startstreken og at det var representanter fra hele 76 nasjoner tilstede. Mamma snur seg da mot meg og sier "jeg visste ikke engang at det var så mange land i verden!". Stakkars mamma, tenkte jeg, det er jo til og med flere stater enn det i Amerika...

Så gikk startskuddet og løpet var i gang. Det var like tungt denne gang, og like forbanna langt! De hadde ikke kutta ned en meter... 21 kilometer gir en veldig mye tid å tenke. Jeg følte meg i fin form, været var bra, skoene flotters, bra musikk... Jeg klarte ikke å finne noen ting å irritere meg over. Men det var før jeg begynte å legge merke til løperne rundt meg.

Jeg så på folk og hva de hadde på seg, og et par ting fikk jeg konkludert med:
1. Menn skal ikke bruke tights.
2. I alle fall ikke så trange tights!
3. Å skifte klær midt på gata i full offentlighet er tydeligvis helt greit...
4. Må du på do under løpet kan du gjøre fra deg stort sett hvor som helst. Ingen reagerer.
5. Maratonløpere er verdens tøffeste mennesker!!!
6. Menn bør stort sett ikke drive med langdistanseløping i det hele tatt! De blir tynne og senete, og etter et par år er rumpa nede på knærne.



Men så, før man rekker og bli skikkelig sliten (ok, det var en løgn), er det plutselig over! Da det var 400m igjen til mål var det så mange som sto og heiet langs løypa at jeg plutselig kunne fly igjen, og jeg klarte å perse på distansen. Så vidt. Da jeg løp inn til mål ropte speaker "og her kommer Ulrikke Grønberg fra Båtsfjord inn. Hun har handa i været. Nei, hun har begge hendene i været!".

Nå har jeg hengt opp medaljen min, og i morgen skal jeg gå tur i den nye Midnight Sun Marathon-tskjorta mi! Glad og fornøyd!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriv ikke persen din på sia:) Pleie man ikke det? he he

Å kor mange stata e det egentlig i USA? Æ trudde det va nån-og-50...

I allefall va det koselig å ha dåkker på besøk! Velkommen igjen:)

Klem fra tante

Anonym sa...

Gratulerer med nok et løp tøffa!

-Line-

Anonym sa...

Æ trur æ må se den Friends-episoden der dem krangle om kor mange stata det i USA. :)

Dæven Ulrikke. Du og mordi e jo nesten prikklik! :)

Anonym sa...

Til Vegard;
Tusen takk!
Elin