mandag, april 27, 2009

Life as I know it


Ting går ikke over, de bare blir til noe annet, tenker jeg. Egentlig tenkter jeg at faen, der kom jeg med enda en klisjé, men den passer jo veldig bra akkurat nå! Æsj, det var også en klisjé...

Chris er på flyttefot til en designhybel (bla, bla, bla) på toppen av øya og jeg - vel, Ida og jeg har funnet ut av vi like godt kan snylte litt på hverandre og se på mulighetene for å flytte sammen og danne verdens koseligste jentekollektiv til sommeren. Og alle hjerter gleder seg - i allefall Vegards.

Jeg har vært rundt omkring i byen på få mer og veldig mange mindre bra hybelvisninger i det siste, og hadde nesten gitt opp hele prosjektet og hadde i tankene å kjøpe meg bobil da jeg kom på å spørre Ida om vi skulle dele gode og onde dager sammen neste år.

Jeg var på visning i et furuhelvete ved Prestvannet der jeg hadde måtte gå igjennom husvertens stue for å komme meg til mitt rom, og Chris ble med meg for å besøke et jentekollektiv i byen. Da vi sto i gangen og fikk på oss skoene etter å ha blitt vist rundt i kollektivet, viska Chris "spring" til meg. Og det gjorde jeg...

Jeg vil nok se det litt an hvem jeg skal spise og fise sammen med. Akkurat det kunne ikke Chris forstå, for fising det forekommer jo ikke i et jentekollektiv!

Etter litt enkel hobbyanalyse har jeg kommet fram til hvorfor jeg ble så gla' da en svenske tok kontakt og hadde en ledig kjellerhybel ledig på Sorgenfri. Jeg tror jeg i min underbevissthet tenkte noe à la dette: Svenske, ja? Koselige folk, morsomme ord - kanelbullar, nam! Også Ikea, da! De har helt sikkert innredd hybelen som side 32 i katalogen! En noe forhastet konklusjon, kan man vel si, for slik var det ikke... Og baderomsinnredninga var rosa.

Jeg er litt godt vant, jeg vet, men mamma har lovet å ikke la meg gå personlig konkurs, så da kan jeg bruke mer enn to tusenlapper på å bo.

Ellers, vil du vite noe mer? Sola står faktisk så tidlig opp her nå, at jeg har en vekkeklokke på ringing ved soloppgang slik at Chris og jeg våkner og automatisk tar på oss hvert vårt par mega-Hollywood-solbriller før vi sover videre om morgenen.

Og: Al Gore, Harald og Sonja kommer til byen denne uka. Og jeg ble noe star struck da jeg så Jardar på Nerstranda.

4 kommentarer:

Christoffer sa...

Så, skriv om helgas begivenheter da! Come on!

Ulrikkeg sa...

Dette er automatisk respons på forrige kommentar:

Ulrikke er for tiden ikke tilgjengelig for kommentarer eller uttalelser.

Legg merke til utelatelsen av utropstegn. Dette ble sagt stille, helt lavt.

Chris sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.