onsdag, april 08, 2009

La meg ta deg tilbake til det herrens år nittensyvogseksti da 18 personer omkom i påskefjellet. Etter denne påsken satte Norges Røde Kors og Den Norske Turistforening ned et utvalg som skulle drive forebyggende arbeid. Resultatet ble kampanjen "Aksjon fjellvett" som ble lansert under mottoet "Velkommen til fjells - men ta ansvaret selv" - aner jeg et forsøk på å skremme fjellfolket bort og lette arbeidsmengden for redningsfolkene i påska? Vel, uansett, under kampanjen ble Fjellvettreglene revidert og relansert, og det er disse jeg nå skal bruke påska på å bryte og se om jeg overlever.

Legg ikke ut på langtur uten trening

Butikkene stenger om veldig få timer, og Chris og jeg har nå vært ute på storhandel. Ja, jeg vet jeg har storhandlet og hamstret i omtrent de to siste ukene. Først skulle vi skrive handleliste. Chris har fått oppskrift på en kake vi skal lage fra mora, og den ble nøye studert og ingrendienser notert.

Så bar det ned på butikken, og en slik handletur var jeg ikke godt nok trent til, i allefall ikke mentalt. Vi var vel tre kvarter der nede. Middag i dag, i morgen, MIDDAG OM TO UKER?! Amerikansk eller i italiensk gryte? Biff eller kylling, for faen? Apropos Jesus: Jeg er sliten og må ha litt Pepsi Max!

Denne Fjellvettregelen klarte jeg altså ikke å bryte.

Meld fra hvor du går
Nå skal dere ikke se bort ifra at jeg kommer til å la være å oppdatere Facebook-statusen min på et par timer, og det helt uten å si ifra hva jeg kommer til å gjøre. Jeg leser mer VG. Nei, der klarte jeg ikke å bryte den regelen heller...

Ingen kommentarer: