mandag, februar 05, 2007

Nordmann for ei helg

Så var helga i Oslo over. Utrolig arti å få treffe Vegard igjen, og å endelig få møte Espen og alle kompisene deres jeg har hørt så maaaange historier om!

Fredagen ble en lang og egentlig ganske kald dag. Jeg møtte Vegard på Gardermoen og vi tok flytoget inn til Oslo. Men Espen skulle ikke komme før klokken 21, og fram til da hadde vi ikke noe sted å gjøre av oss. Et par timer ble vi gående rundt i Oslos gater og jakte på kjendiser (vi talte til slutt fem stykk!) før vi tok en tur innom landsmøtet til Skeiv Ungdom. Før jeg visste ordet av det satt jeg der og var observatør på møtet som en representant fra Skeiv Ungdom Trondheim! Så har man nå prøvd det også...

Etter møtet dro jeg, Vegard, Svein Erik, Espen og et par andre av møtedeltagerne på Mcdonald's og spiste burger. Svein Erik, som vi skulle overnatte hos, bodde midt i byen, hadde Vegard på forhånd sagt, men jeg er ikke helt sikker på om jeg kommer til å stole på hans definisjoner noe mer. Det som var midt i byen og veldig sentralt - i følge Vegard - viste seg å være Røa. En laaang drosjetur unna!


Lørdag bar det igjen avgårde inn til byen - denne gangen med mission: Money Spending! Men blakke Vegard ble fort utalmodig av å gå rundt i butikkene, så det ble litt sightseeing i stedet. Hotell Cæsar måtte selvfølgelig fotograferes. Jeg føler jeg har vist dere nok turistbilder hvor jeg står oppstilt og smiler mitt beste turistsmil, så bildene vi tok på trappa foran "hotellet", gjemmer jeg i en mappe langt inne i Mine dokumenter!

Fordi Vegards fly skulle gå så tidlig på søndagen, og mitt ikke før senere på dagen, tok jeg toget til Sandefjord. Her er bilde fra da jeg og Vegard var på nettkafè og leste mailen - og så hverandre på webcam! For meg virket det som Sandefjord lå like midt i byen som Røa, og det ble en god to timers lang togtur ut dit, men så hadde Svein Otto laget reinsdyrsmiddag som akkurat var ferdig da jeg kom, så da gjorde det ikke så mye alikevel. Folk var slitne - folket der ute hadde vært på bursdagsfest på fredagen og jeg hadde fått meg et digert blåmerke på leggen etter å ha dratt rundt på en bag i nesten en hel helg - ble tidlig kveld, og tidlig morgen dagen etter. Off to Gardermoen again!
Så var helga mi som nordmann over for denne gang. 10 dager til neste gang:) Igjen kan jeg vel si at dagene kommer til å gå fort framover. Ser fortsatt ikke enden på rekka av prøver og innleveringer, og den hundebitthistorien ser heller ikke ut til å få noen slutt. Forsikringsansvarlig på skolen trodde ikke forsikringen kom til å betale dersom ikke episoden ble anmeldt hos politiet, så på onsdag bærer det igjen avgårde til Waterloo for å fylle ut papirer. Jeg noterer stikkord på fransk; hund, bitt, burde vært drept!
I morgen venter neste del i min lille feid med vaskadama mi, Saida. Hun städer mitt rom hver tirsdag når jeg er på skolen, men de siste ukene har det utviklet seg en liten uenighet mellom oss; Jeg vil ha slettetanga mi liggende inne på badet, hun vil at den skal ligge på kommoden utenfor. Slik driver vi og flytter den att og fram mens vi, når vi treffer på hverandre ute i gangen, utveksler våre "bonjour" og smiler høflig. Men vi vet nok begge to hva som foregår. I formiddag møtte jeg Saida inne på skolen og jeg så hun så om jeg hadde slett eller krøllete hår i dag. Riktignok rakk jeg ikke å slette håret etter gymmen i dag, så Saida tror kanskje hun har vunnet, men nei, du! Vent til i morgen, kjære Saida:)


Ingen kommentarer: