onsdag, oktober 20, 2010

Sykebaby

Lille Feber Gabrielsen har vært syk og hjemme fra jobb denne uka for første gang siden i ble kjent. Den første sykedagen var han bare kjedelig. Han ville ikke ha noe som helst! Unntatt vann da. Han vekket meg klokka fire på natta for å fortelle han han var blitt syk. Ja, du er veldig varm, svarte jeg og la meg for å sove videre. Jammen, da er jeg jo tørst, da!, sa han.

Så var det å ligge ved siden av en som skalv som en naken baby i sneskavla resten av natta, og jeg vurderte om jeg kanskje skulle hente steketermometeret fra kjøkkenskuffa og stikke i skinka på han...

Deretter kom den dagen han bare sov. Tok opp hele sofaen og sov og sov. Og jeg måtte være veldig stille! Herrejemini så godt det var å ikke ha TV-en på volumnivå "Hele Tromsøøya skal få vite hvilken kanal vi ser på".

I går var han i bedre form igjen, og han hadde krefter til å skru opp volumet og kommentere det som skjedde på TV. Han ble dessuten sulten. Veldig sulten! Først måtte jeg på butikken å kjøpe nudler. Men da jeg kom ned på butikken slo det meg at jeg aldri har sett han spise nudler før og jeg ante ikke hvilke han ville ha. Jeg tok en av hver. Da jeg kom hjem viste det seg at i halvsøvne hadde han hørt snakk om nudler på TV-en og derfor ville han ha det! Så ville han ha noe godt. Alt de viste på reklamene. Sjokolade, potetgull, mallorcablanding (!) og milkshake. Ned på butikken igjen.

Han kom også med noen gullkorn her i febertåka. Vi satt og så på Senkveld i går kveld, og jeg prøvde å forklare han hvorfor skattelistene legges ut offentlig. Jeg vet ikke om han forsto det jeg sa, eller hørte etter, men da Tone Damli Aaberge kom på skjermen og jeg kommenterte det lange håret hun har fått sa Chris: Extensions, clip ons! Det hadde han fått med seg!

... Okei, Chris jubla nettopp over at nettbutikken han vil kjøpe jakke fra har gratis frakt innen EU...

Ingen kommentarer: