tirsdag, oktober 26, 2010

Livet i Peder Hansens gate

Her, jeg må bare vise dere. Mack har satt opp en fire-fem juletrær med blått lys i garasjeporten der hvor de store bilene henter drittlukta. Det ser helt forferdelig ut, verre enn jeg har sett før, og jeg kommer fra Båtsfjord og har kjørt gjennom Tana mange ganger i løpet av en desembermåned før! Det jeg er redd for nå, er at de lysene kanskje har en sånn blinkefunksjon også slik at jeg er sikret epilepsi til adventen...

Bildet ble for dårlig.

Akk og ve hvor dagene går her i den lille Batmanhula vår! I bakken utenfor leiligheta her er det en liten hump i asfalten som ingen bilister ser. De kjører derfor så fort nedover at de bilene som er lavest skraper understellet i humpa. I går ble jeg liggende på sofaen (ikke så lenge da, bare en reklamepause eller noe) å høre på tusenlappene som røyk i bakken her.

Her er et bilde av Batman selv:


Om jeg tenker meg at hver av bilene som skaper nedi får en skade for noen tusen kroner, så talte jeg i allefall et par hundre tusen kroner som er så godt som verkstedets allerede. Ja, da har jeg selvfølgelig inkludert direkte materialer og alle indirekte tilvirkningskostnader. Faste og variable, må vite - Selvkost ftw!

Neida, det var en veldig bedriftsøkonomisk spøk, som ikke engang der var noe morsom, men jeg skal jo gjøre noen økonomiopgaver i dag. Det tror jeg kanskje helt sikkert!

Ingen kommentarer: