mandag, mars 08, 2010

Forbannelsen er opphevet



Jeg sto på jobb og holdt på med mitt, prøvde å se viktig ut, da jeg hørte at noe raste ut av en hylle. Hva reiv jeg ned nå, var min første tanke, men da jeg stakk hodet rundt hjørnet så jeg Synnøve stå der med en hyllekant i handa og tusen pakker toy ligger utover gulvet.

Min andre tanke ble da: Forbannelsen er opphevet!

Helt siden jeg farget håret mørkere og ikke var blond lengre, har jeg ventet på at alle mine uhell skulle ta slutt. Jeg vet har har gjort mye rart:

1. Jeg har utløst brannalarmen på kiosken i Tromsø tre ganger.
2. Jeg har utløst brannalarmen på kiosken i Båtsfjord én gang.
3. Jeg har utløst ransalarmen på kiosken i Tromsø én gang.
4. Jeg har låst meg ute av kiosken to ganger.
5. Jeg har ødelagt softismaskinen én gang.
6. Jeg har revet ned all tobakken i kiosken én gang.
7. Jeg får stadig støt i ørene når jeg glemmer at jeg ikke må ta med våte fingre på ipoden.
8. Jeg har kasta nye joggesko til over 2 000,- i søppelsjakta.

Og dette er bare det jeg kommer på i farta. Men da Synnøve endelig klarte å gjøre noe jeg tror det egentlig var meningen at jeg skulle gjøre, tenkte jeg at forbannelsen min har gått over i henne.

Det var helt til jeg kom hjem. Inne på badet hadde alle sminkesakene mine falt ned i do og ligget og badet der i åtte timer.

Ingen kommentarer: