tirsdag, mai 12, 2009

Nei, det var en dårlig idé

Noen ting er best som de var før, og andre ting bør for alt i verden holdes separert.

Juice blander man ikke ut med vann. Da får man heller gå en ekstra runde med seg selv for å finne ut om det var vann eller juice man egentlig ville ha. En mellomting blir bare feil. Og når jeg er inne på juice og ting som er feil, ha ikke kullsyre i juicen, da. Juice er også forresten juice, presset saft fra frukt, bær eller grønnsaker - og ikke nektar, som er noe ganske annet!

En annen ting du ikke skal blande, er sjokolade og mint. After Eight, for eksempel, er en særdeles dårlig idé. Men en ennå verre idé er sjokolade i toy. Eller som Stimorol nå har shippet ut, sjokolade med mint-toy. Usj, æsj og bæsj!

At jerntilskudd ikke skal svelges sammen med kaffe visste jeg jo, men at du ikke skal ha klorin og salmiakk i samme bøtte var nytt for meg. Da sitter du plutselig på badetgulvet og lager den irriterende gassen kloramin. Da svir det så i øynene at du husker det helt til neste gang du får lyst å blande klorin og salmiakk. Det stemmer, jeg har gjort det to ganger...

Og egg på flaske vil vi ikke ha! Noe må vi da klare selv! Jada, jeg vet at mange storkjøkken bruker det allerede, men jeg vil ikke se det, vil ikke høre om det og later som det ikke finnes. Det er sikkert like nam, men jeg trenger ikke å vite at maten min har vært flaskeformet lengere enn ovalt.

Ellers, når jeg er inne på ting som irriterer meg: Hvorfor er alltid dopapirrullen hjemme tom? Hvorfor er det aldri tørkepapir i holderen på jobb? Hvorfor er det en helt annen sykkel -og gangstikultur sør og nord i denne byen? Hvorfor står eggene sammen med potetgullet på Rema? Hvorfor kan man ikke skrive med en penn når man ligger på rygg? Og hvorfor er det greit for gutter å gå med kortbukse?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mintsjokolade e jo det beste som fins!!!!!! Men du drikk sikker ikke rødvin heller:)

Men den toyen m sjoko-mint prøvde æ. Ikke veldig go', men helt ok.

OG æ syns eplejuice e best m litt vann i:) Men appelsinjuicen blir bare sur hvis man har vann i den! Det e ikke godt!

Enig ang eggan!:)

Tante:)

Ulrikkeg sa...

Virker nesten som vi er fundamentalt forskjellige, vi som ellers er så like!

Toyen var ok skal jeg innrømme, men jeg hadde like lyst på ordentlig sjokolade etterpå...

Anonym sa...

Trur vi e ganske lik, men født i hvert sitt tiår;) hehe

Om 14 år, så tenke æ du åsså sir at du skal drikke rødvin hver dag på gamlehjemmet:)

Men den der m penna og blekket... den e vel logisk? Og gutter i kort bukse e 1 mill gang bedre enn gutta i tights!!! (For det kunne skje at man observerte på begynnelsen av 90-tallet...jesus!!!)

Tante