onsdag, april 25, 2007

Koonstraaster

r Meg, Marie, Anna, Nevenna og Viktoria på sentralstasjonen i Antwerpen.

Flink å blogge for tiden? Nja...

Siden jeg kom tilbake fra påskeferien har det faktisk rukket å skje en hel del allerede! Den første uka gikk for det meste med til å skjønne at vi faktisk bare har 9 uker igjen her i Belgia! Vi telte dager og uker (og telte vi ikke ved en punkt også minutter?) til vi skulle hjem. For noe tull, hæ?! Slottiser en gang i livet, så teller vi ned til vi skal hjem!

Så begynte dagene å gå... Gjorde unna en del prøver og fant ut at de nyeste Lost-episodene var lagt ut på nett. Plutselig var helga kommet! På lørdagen dro vi med Belgienkunnskapen til Antwerpen, byen som ga betegnelsen shoppingby en helt ny mening! Å handle her på en lørdag var nesten umulig med alle folkene og all den køen - men helt umulig er det jo aldri å få brukt litt penger, så vi kom vel alle litt blakkere hjem igjen til slottet. Sommerklær og solbriller for alle penga'! Forresten ligger Antwerpen i den flamsktalende delen av landet, så jeg fikk spadd opp litt tysk igjen - danke schön - og overskrifta i dag ble litt inspirert av flamlendernes evne til å bruke dobbel vokal i alle tyske ord - og vips er de flamske!

Søndagen ble en rolig dag. Etter en joggetur rundt omkring, litt overalt, kom jeg tilbake etter mine 20 km og kunne konstatere at jeg hadde fått meg et skikkelig bryterryggskille på ryggen. YES!!! På med litt mer solkrem og tilbake ut på gresset for å nyte sommern. Vi nordlendinger vet å utnytte sommerdagen mens den er her, det kan jo bli den siste dagen med sol i år, men nei! Denne uka har det bare blitt varmere og varmere! Det er for varmt ute, for varmt inne og for varmt i skyggen!

I går var det faktisk litt behagelig i varmen, kun 26* og overskyet - i dag var det 30* og skinnende sol! Herved utlyser jeg konkurransene "hvem blir båtsfjordingen med de bruneste leggene før 20. juni" og "hvem kan gå med kjole på skolen flest dager i mai"!

Så er det snart helg igjen. Denne gangen blir det nok en helg jeg ser fram til med litt skrekkblandet fryd; På søndag er det den store SSB-dagen, og BodyWork-trener Agneta synes det hadde vært jättekul om vi ikke kunne vise fram dansen og step-up programmet vårt for foreldrene... På et eller annet vis ble det umulig å si nei, men jeg kan nok allerede nå si at det blir første og siste gang noen får se meg opptre med dans i full offentlighet! Ok, det er kanskje litt artig, da...

Nei, det får være nok blogging for i kveld, i morgen er en ny dag - ny prøve...

Oj, se! Jammen har jeg ikke røde skuldre... i april!!!


1 kommentar:

Vegard sa...

Dæven du skal bare tru at vi har fint vær her også. =P